Podcast

Laatulöpinät Podcast: 6 laatuväittämää työnantajamarkkinoinnista

Jos laadusta tulee jatkuvasti läpinäkyvämpää, onko se työnantajan näkökulmasta katsottuna uhka vai kenties sittenkin mahdollisuus?

Laatulöpinät esittää kevätkauden päätösjaksossa kuusi väittämää liittyen työnantajamarkkinointiin. Miten tämä teema liittyy Laatulöpinöihin, eli laatuun ja laadunhallintaan?

Laatu on aina ensisijaisesti vaatimustenmukaisuutta, ja yleensä kyse on asiakkaiden vaatimuksista. Kun vaatimustenmukaisuudesta siirrytään vaatimusten ja odotusten ylittämiseen, kohti erinomaisuutta, saadaan mukaan muutkin sidosryhmät, kuten henkilöstö. Tällöin erinomainen organisaatio täyttää tai ylittää myös henkilöstönsä odotukset. Näitä teemoja pohtii tässä jaksossa Markuksen kanssa Arterin henkilöstöguru eli HR Specialist Laura Huusari, jonka työnkuvaan kuuluvat Arterilla erilaiset henkilöstöhallinnon tehtävät. Oli kyseessä sitten rekrytointi, HR-prosessit tai Arterlaisen kulttuurin kehittäminen, on Lauralla sormensa pelissä.

Oivaltavia kuunteluhetkiä Laatulöpinöiden parissa! 

Podcast-jakson 6 väittämää:

  1. Työnantajabrändäyksen tärkeä osa on luoda heimohenkeä työnantajan logolla varustettujen asusteiden ja vaatteiden avulla.
  2. Työnantajamarkkinointia ei voi tehdä keinotekoisesti. Palvelut kuten Glassdoor.com pitävät siitä huolen, että feikit jäävät kiinni.
  3. Työnantajalähettiläs on tehokas tapa edistää brändityötä, sillä tällöin siihen on varattu resurssi.
  4. Rekrytointiprosessit keskittyvät tyypillisesti aivan liikaa organisaation tehokkuuden näkökulmaan, eivätkä tarpeeksi työnhakijan näkökulmaan.
  5. Rekrytointijärjestelmät, CV-pankit ja verkkolomakkeet ovat paras tapa pilata työnhakukokemus alkuunsa.
  6. Yhtenäisen organisaatiokulttuurin luominen on hyvä alku työnantajamarkkinoinnille. Monokulttuuria tulee kuitenkin varoa, sillä liian kapeaksi rajattu kulttuuri ei enää edistä organisaation kehittämistä.

Laatulöpinät Podcast on Arterin podcast-sarja, jossa pohditaan yhdessä laatuun ja toiminnan kehittämiseen liittyviä myyttejä, uskomuksia ja vahvassa eläviä käytänteitä.

Podcast-juontajana Laatulöpinöissä toimi Arterin asiantuntijapalveluiden päällikkönä toiminut Markus Meurman. Markuksen mottona on: ”Laatu on hauskaa”, ja laadunhallinta onkin ollut lähellä hänen sydäntään jo heti uran alkuajoista lähtien.

Liittyvät materiaalit