Muutin 15-vuotiaana Vaasaan Kuubasta, vuosi oli 2002. Pääsin ensin opiskelemaan suomen kieltä puoleksi vuodeksi, jonka jälkeen aloitin yläasteen 8. luokan opinnot Vaasassa.
Lukiosta päädyin Vaasan Ammattikorkeakouluun, jossa suoritin Liiketalouden ammattikorkeakoulututkinnon pääaineenani tietojenkäsittely.
2011 valmistuin Vaasan AMK:sta ja valmistumiseni jälkeen hain töitä pääkaupunkiseudulta.
Opiskeluiden jälkeen työskentelin 4,5 vuotta Capgemini Oy:ssa Service Center Analystina. Tehtäviini kuului muun muassa:
• Incident Management.
• Yritysasiakkaiden IT- ja liiketoimintaprosessien hallinta.
• Tukipyyntöjen vastaanottaminen, priorisoiminen, sekä ratkaiseminen.
• Häiriötiedotus ja raportointi. Prosessien valvonta ja hallinta.
• Erilaisten eräajojen valvonta sekä siirtovirheiden selvittely ja korjaus.
2017 siirryin Capgeminista Tiedolle Service Desk Analystin rooliin, jossa tehtävät olivat käytännössä samanlaisia kuin edellisessä työpaikassa.
Samana vuonna aloitin työt Atea Finland Oy:ssa IT-Specialistin roolissa. Tehtäviini kuuluivat:
• Asiakkaiden IT-ympäristöjen valvonta ja hallinta, vianselvitys, ylläpito ja dokumentointi jatkuvien palveluiden-yksikössä.
• Tukipyyntöjen vastaanotto, ratkaiseminen, eskalointi.
• 2-tason tekninen tuki ja ongelmaratkaisu.
Helmikuussa 2021 aloitin työt Arterilla IT Support Specialistina ja 1.4.2023 roolini päivittyi IT Support Team Leadiksi.
Arterilla työpäivät pitävät sisällään asiakaspalvelua, ohjelmistojen käytön tukea, asiakkaiden teknisten ongelmien ratkaisemista, ohjelmistojen käyttöönottojen valmistelua, ohjelmistojen asentamista, päivittämistä sekä testaamista.
Parasta Arterilla työskentelyssä on vallitseva tiimihenki ja yhteen hiileen puhaltaminen.
Lisäksi mahdollisuudet kehittyä ja edetä omalla uralla ovat Arterilla hyvät, joten uskon, että viihdyn pitkään arterlaisena.
Mikäli haluat kuulla lisää, miltä työskentely tuntuu Arterilla, voit olla yhteydessä Normaan ja kysyä mieltä askarruttavia kysymyksiä Arterista työnantajana suoraan häneltä: norma.espinosa@arter.fi